Většina z vás slyšela pojem SEO ve spojitosti s marketingem, online podnikáním, internetem a podobnými oblastmi. Tato zkratka se velmi jednoduše pamatuje, ale spousta lidí netuší, co vlastně ve skutečnosti znamená.
Dnes je přitom správné nastavení všech oblastí webových stránek důležitější než kdy dřív. Pandemie covidu nás donutila být více na internetu, než tomu bylo doposud, ať už se jednalo o práci, školu, kontakt s druhými lidmi nebo při online nakupování. I když je pandemie téměř všude již u konce, některé zvyky z tohoto období u nás přetrvávají. Jako například větší využívání internetu než dříve.
SEO je vlastně optimalizace pro vyhledávání. Vyhledáváním se rozumí, pokud uživatelé internetu pomocí zadání klíčových slov do vyhledávače zkouší vyhledat požadovaný výsledek. A právě klíčová slova jsou jednou z nejvíce podstatných věcí v celé oblasti SEO. Bez toho, abyste ovládli klíčová slova, nemůžete mít správně optimalizovaný web.
Klíčová slova jsou vlastně fráze, které se běžně hledají na Google nebo jiných internetových vyhledávačích. Klíčových slov musíte používat správné množství a na správných místech. Uvidíte, že pokud to dodržíte, uvidíte na statistikách, že návštěvnost vašich stránek stoupá.
Strategie klíčových slov se měnila v průběhu let a vzhledem k tomu, že každý web je něčím originální, nelze s určitostí generalizovat, jak by měla taková klíčová slova vypadat. Rozhodně myslete na to, že méně je někdy více. Tím, že klíčových slov budete používat příliš, si nezaručíte, že se bude stránka více vyhledávat. Spíše naopak. Lepší je méně slov ale správně zvolené.
Klíčová slova mají velkou roli hlavně v případě e-shopů. Používáte je všude. V názvech produktů, popisu, názvu webu a podobně. U e-shopů také hodně záleží na tom, jakou platformu pro provozování e-shopu využíváte. Dnes jsou vám ale odborníci schopni nastavit SEO pro každou platformu, např. Fastcentrik SEO nebo Prestashop SEO.